Dag 1: Frankfurt - Singapore - Siem Reap

27 april 2024 - Siem Reap, Cambodja

Na lange tijd is het dan eindelijk zover…. Onze reis naar Cambodja gaat beginnen.

We vertrekken op donderdag 25-4 in de avond naar Frankfurt. Lekker op het gemak. We overnachten in de buurt van het vliegveld.
Na het ontbijt vertrekken we de volgende dag naar het vliegveld. We parkeren en wisselen nog even US dollars. Daarna begint de work out van inchecken en douane poortjes.

Waar we dit keer niet zo goed op hadden gelet waren onze vloeistoffen in de handbagage…. Dus alle tassen apart bij de douane en een check, dat betekent uitruimen. Dju toch… de hele trellel inclusief strings ligt naast de rugzak. Zie dat maar weer op orde te krijgen….

Op tijd vertrekken we met Singapore airlines. De vlucht heeft de nodige turbulentie… maar verloopt verder soepel.
In Singapore de overstap die binnen de tijd, maar zonder te treuzelen, te halen is.

Na de tweede vlucht komen we in een temperatuur van 41 graden aan. Dan het Visum nog regelen bij aankomst, hetgeen een heel spektakel blijkt. Om 7 stempels in je paspoort te krijgen moet je ook langs 7 personen. Hier is ‘Lean’ nog niet uitgevonden.

Dat gehad hebbende komen we bij de bijna lege bagageband aan… er staan nog maar 2 van onze 4 koffers op…. Dat ziet er niet goed uit. En het blijkt bij navraag dat deze 2 koffers morgen pas aankomen… pech voor Danique en Daniëlle.

We worden ontvangen door onze chauffeur en gids Lindki. Zij zullen ons voor een deel van de vakantie begeleiden. Onderweg wordt er al de nodige informatie gedeeld. Na wat zoeken naar ons hotel komen we aan. Het is een klein maar sfeervol optrekje met zwembad. We gebruiken de middag om wat te lunchen, zwemmen en te slapen.

De avond worden we met tuktuk naar de lokale markt gebracht. Daar bezoeken we de pubstreet en eten we pizza, pasta, beef lok lak en keh merh food. Heerlijk. Onze tuktuk driver pikt ons weer op om naar huis te brengen. Nu lekker slapen, morgen Ankor Wat.

Singapore airlinesLet’s go!Frankfurt - SingaporeBotenfile vanuit de lucht in SingaporePubstreetLocal food

1. Opa en oma Ruijters:
    Hoi,
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. De eerste dag zit er al op en zo te zien hebben jullie heerlijk gegeten. Het ziet er op de foto goed uit.😋😋 slaap lekker en op naar dag 2.. 😍😍
  2. Maria Ramaekers-Janssen:
    27 april 2024
    Nou geweldig als je dat zo leest. Gelukkig veilig aangekomen en komen de koffers nog echt na. Wat een temperatuur daar. Pfff echt heet. Maar lekker eten
  3. Suzan & José:
    27 april 2024
    Een dynamische start gehad zo te lezen maar fijn dat jullie goed aangekomen zijn!
    De medewerkers bij de douane ook weer eens een stringetje van dichtbij kunnen zien ;-)
    Succes met acclimatiseren en omschakelen
  4. Ronald:
    27 april 2024
    Veel plezier maar dat gaat wel lukken.
    Leuke foto’s 😘
  5. Carla de Bie:
    28 april 2024
    Al een heel avontuur achter de rug😀
    En nu lekker genieten van al dat moois daar
  6. Udo en Natasja:
    28 april 2024
    Hey goede morgen samen, wat een ervaring al in de eerste paar dagen en we hopen dat de koffers inmiddels zijn aangekomen. Anders maar de onderbroek van Leon delen. Hier kun je 24 strings van maken 🤣🤣🤣. Heel veel plezier nog bij Anghkor Wat. We blijven jullie volgen
  7. Pap en Mam Tobben:
    28 april 2024
    Fijn om te horen dat jullie gearriveerd zijn,als de koffer terecht is kan er ook weer van onderzoek gewisseld worden😂😄
    Het etyziet ergoed uit en nu maar lekker uitrusten,vül plezeer
  8. Deanne:
    Veel plezier, lekker genieten!🤩
  9. Brigitta:
    28 april 2024
    Jeetje wat een andere wereld he (ook qua temperatuur). Veel plezier.
  10. Verabaets:
    veel plezier samen!!
    leuk jullie te kunnen volgen.
  11. Elly:
    29 april 2024
    Danielle ik krijg weer dat Cambodja gevoel.
    Morgen ankar dat is echt fantastisch en eigenlijk in een dag bijna niet te doen
    Zooooveel moois te zien
    Veel water meenemen en vooral een hoed of pet. Wij hebben de zonsopgang daar gezien heel erg mooi. Ben benieuwd naar jullie verhaal

Jouw reactie