Dag 13: laatste dag Phnom Penh

9 mei 2024 - Phnom Penh, Cambodja

Dit is onze laatste dag in Cambodja.  Eerlijk gezegd staat deze dag in het teken van “ relaxing”. Niks moet en alles mag. Danique en Daniëlle bezoeken in de ochtend het S21-museum. (Danique heeft hier namelijk niks van meegekregen alleen een bankje buiten en de toiletten) het blijft nog steeds indrukwekkend maar wel goed om het gehele verhaal van Cambodja te weten. Zoals blijkt uit veel van jullie reacties relativeert hetgeen we bij ons in Nederland hebben.

De rest van de dag vertoeven we in en rondom het zwembad, de temperatuur is vandaag aangenaam (32 graden).

Vanavond gaan we gezellig eten bij de Banana Tree. Dit restaurant heeft medewerkers die afgestudeerd zijn bij Pour un Sourire d'Enfant (PSE) – 'For a Child's Smile'. Deze internationale niet-gouvernementele organisatie heeft sinds 1995 kinderen uit de armoede en verarmde levensomstandigheden gehaald. Gered uit de erbarmelijke omstandigheden op de vuilnisbelt in de stad, konden deze kinderen de vaardigheden en het onderwijs verwerven om een welvarendere toekomst voor zichzelf veilig te stellen.

Tijdens het eten krijgen we typische Khmer muziek op een Xylofoon met bijbehorende dans (zeg maar de plaatselijke Dansstudio Release maar dan met hun vingers in een houding die wij hebben als we tussen de autodeur hebben gezeten🥴)

Maar zonder flauwekul: knap en mooi gedaan.

Na een laatste ritje met de TukTuk komen we aan bij het hotel. En…… Danique heeft nog zin in een toetje, dus die halen we nog maar even (ze moet nog aansterken😩)

Een mooie afsluiting van onze laatste dag.

កម្ពុជា អរគុណ ចំពោះ ការ យល់ ដឹង អំពី វប្បធម៌ ដ៏ សម្បូរ បែប និង ប្រវត្តិសាស្ត្រ ដ៏ អស្ចារ្យ របស់ អ្នក។
(Cambodja bedankt voor de inkijk in jullie rijke cultuur en bewogen historie)

Apsara dansToetjestijd!Khmer musicIn de tuktukEten met ‘chopsticks’Danique & Danielle in s21

1. Opa en oma Ruijters:
    9 mei 2024
    Dat is ff snel voorbij gegaan.. bedankt voor jullie gezellige, leuke en interessante verhalen.. 😘
    Goede vlucht morgen
    💋💋 van ons
  2. Carla de Bie:
    9 mei 2024
    Leuk om van afstand toch een beetje te kunnen meegenieten
    Fijne terugreis!
  3. Monique:
    9 mei 2024
    Heel mooi om jullie verhalen en ervaringen te volgen, goede terugreis gewenst
    Gr Monique
  4. Gabriëlle:
    9 mei 2024
    Leuk om de reis op deze manier te volgen,
    Goede terug reis
    Gr
    Peter en Gabriëlle
  5. Elly:
    9 mei 2024
    Ik heb onze vakantie weer een beetje kunnen herleven door jullie mooie verhalen. Prachtige herinneringen gemaakt zo te lezen. Een hele goede reis terug.
  6. Marianne:
    9 mei 2024
    Heel leuk om jullie te mogen volgen…genoten van de verhalen en foto’s, goede terug reis en tot gauw in Wieërt 🤗
  7. Verabaets:
    mooi reis geweest.
    goede terugreis naar Weert!
  8. Robin:
    9 mei 2024
    Mooie blog gemaakt! Dat wordt een mooi fotoboek met leuke herinneringen. Maar nu mogen jullie wel snel weer naar Weert komen hoor 🥹
  9. Renée Grosfeld:
    9 mei 2024
    Ik heb echt genoten van jullie verhalen en foto’s. Wat zijn die 2 weken snel gegaan zeg. Een goede terugreis en geniet nog van de laatste momenten in Cambodja 🇰🇭
  10. Astrid:
    10 mei 2024
    Geweldig leuk geschreven, genoten van jullie verhalen. Ja mooi hè zoals ze die vingers om kunnen buigen? Krijgen wij nooit voor elkaar. Doen ze op Bali ook. Vanaf al heel jong. Hele goede reis terug naar huis✈️🛫🛬

Jouw reactie