Dag 10: Phnom Penh (geen reisdag helaas)

6 mei 2024 - Phnom Penh, Cambodja

Vandaag is de dag wat anders verlopen dan gedacht. De nacht hebben we doorgebracht met een ziekere Danique.

Dat betekent dat we de reis naar Koh Rong hebben uitgesteld. In afwachting van het herstel. Koh rong heeft geen artsen op het eiland, weet ik uit goede bronnen (Elly 🫣) en daarbij is de reisduur nu geen optie.

Manon en ik hebben om 8 uur de apotheek om de hoek bezocht en de juiste medicatie ontvangen…. Jawel voor $3,30 was ik de man….

Het hotel zorgt voor een andere kamer voor komende nacht. Alleen Leon en ik moeten verhuizen. De meiden kunnen op hun eigen kamer blijven. We vertoeven vandaag afwisselend aan het zwembad. Overigens is dat ook helemaal geen straf. En proberen de gemiste nachtrust een beetje in te halen.

Rond 13 u lijkt het erop of we een herboren Danique zien. Hopelijk blijft het zo 🤞🏻

De middag doen Leon en Manon wat boodschappen in de supermarkt. En verstoppen we een kakkerlak op de kamer onder een kopje, ieuuw wat blijven dat toch vieze beesten. Die laten we toch maar door de housekeeping weghalen. Met een grote spuitbus in de aanslag komen ze de kamer op. Dat geeft vertrouwen….

Al met al niet persé een spannende dag maar toch wat op papier gekregen… anders is een blanco dag toch ook gek.

We hebben vanavond besloten om niet meer naar Koh Rong te gaan. En blijven in dit hotel zodat we vrijdag weer gezond allemaal terug kunnen vliegen. Het is niet anders en maken er op deze plek nog het beste van.

Zwembad by night☀️

1. Opa en oma Ruijters:
    6 mei 2024
    Dat is jammer een zieke, maar dat zijn dingen die je niet voor kan zijn. Gelukkig zitten jullie nog in een goed hotel met zwembad dus niet echt een straf.. sterkte met Danique en hoop dat ze zich snel beter voelt. Geef ze maar een dikke kus 💋 van ons.. en jullie ook natuurlijk 😂💋💋💋
  2. Petra:
    6 mei 2024
    hieel vul Baeterschap 🍋🍊🍇🍓 vur Danique !!
    Geniet nog lekker van zon, zwembad en elkaar! Groetjes
  3. Udo en Natasja:
    6 mei 2024
    Heel veel beterschap en jullie hebben de goede keuze gemaakt .....😍🥰🥰🥰
  4. Simone en carl:
    7 mei 2024
    Wat een reis, pfff mooi maar ook heftige verhalen. Geniet nog van de laatste dagen in het hotel. En Danique beterschap nog 🍀
  5. Verabaets:
    7 mei 2024
    gelukkig is Danique weer beetje opgeknapt.
    geniet nog van de laatste dagen. gr. vera

Jouw reactie